Situatie:
Voor het ontwerpen van de voedsel hoever wij eerst een proof of concept moeten bouwen binnen een week. Bij mij in het groepje zaten Tom, Julien en Yannick. In het Proof of concept toon je aan dat je gekozen idee ook daadwerkelijk werkt. In dit geval laat je zien dat het ballenwerpsysteem dus 5 balletjes bestuurbaar droppen op een aangegeven punt.
In deze fase van het project werkten wij aan de volgende leerdoelen:
- Je kunt een systeem opdelen in subsystemen en sub-subsystemen.
- Je kunt in- en output van systemen en subsystemen schematisch weergeven.
- Je kunt een test formuleren en uitvoeren voor een subsysteem.
- Je kunt op basis van meetgegevens en natuurkundewetten de potentie van je ontwerp aanduiden.
- Je kunt een Proof of Concept bouwen.
Taak:
Mijn taken in deze fase waren:
- Functieschema maken
- Filmpje maken van de werking van het dropsysteem
- PVE/PVW schrijven
Activiteit:
Tom, Julien en ik zijn eerst begonnen met het maken van een functie schema en daarna een functieboom. Vervolgens hebben we gediscussieerd over of we een kanon wilde maken of een dropsysteem. Tom en ik hebben Julien kunnen overtuigen dat een dropsysteem een beter optie was. Daarna ben ik het PVE/PVW gaan schrijven.
Resultaat:
Hieronder is het resultaat te zien van het dropsysteem.
Reflectie:
Ik kon wegens ziekte helaas niet bij de presentatie zijn en heb later aan meneer Dam om een reflectie gevraagd. En uiteindelijk hebben we alles goed ingeleverd.
Terugkoppeling:
Ik ben tevreden met het resultaat. Het samenwerken met een nieuw groepje vond ik wel weer heel moeilijk omdat je toch een beetje gewend bent aan je oude partner. In het begin ging de samenwerking dan ook moeizaam, maar iedereen heeft zijn taak goed uitgevoerd en hebben we als groepje toch een goed resultaat neergezet.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten