zondag 9 juni 2013

Geïntegreerde Morfologische kaart

In de Proof of concept hebben we een morfologische kaart gemaakt van het dropsysteem, in het systemdesign is het de bedoeling dat je een geïntegreerde kaart maakt van de hover EN het dropsysteem.
Dat is precies wat ik hieronder heb gedaan.
De keuze van de hover is gemaakt door Mike en Tamar. Ze hebben voor het systemdesign weer gekozen voor dezelfde lift motor omdat deze goed werkte. Echter hebben ze gekozen voor een nieuwe trust motor die minder Ampère verbruikt en dus ook zuiniger in energie is. Als rok hebben zij gekozen voor een opgeblazen rok. Dit is omdat wanneer de moter om wat voor reden dan ook uitvallen, de hover in ieder geval nog blijft drijven.

Door het integreren van de hover en het ballenwerpsysteem heb ik het dropsysteem aangepast. Het dropsysteem is namelijk in de bodemplaat geïntegreerd. Wanneer ik het oude systeem zou hebben gebruikt zal er veel lucht verloren gaan in de lift omdat er teveel lucht verlies is in de munitie pijp door de gleuven erin voor de hefboom.

Ik heb hierdoor gekozen voor dezelfde werking van de servo, maar nu heb ik geprobeerd om het luchtverlies zo veel mogelijk tegen te gaan door een andere oplossing te verzinnen voor de gleuven. Dit principe zal ik beter uit leggen in het subsystem design.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten